גלישה איטית
מהן הסיבות כאשר הגלישה איטית באינטרנט? מה צריך לעשות אם וכאשר מהירות ההורדה איטית, איך נלחמים מול אתרים שאינם עולים ועם קושי עם התחברות למייל?
סיבות לגלישה איטית
לגולשים ב ADSL מומלץ תחילה לבדוק את המהירות באתרי בזק WOW, ולאחר מכן לבדוק עם אתר המזהה תקלות גלישה.
לגולשים בכבלים יש אפשרות לבדוק את קצב ההורדה והעלאה באתר HOT.
הספקים הגדולים נותנים כיום אופציות לבחינת מהירויות החיבור האינטרנטי דרך האתרים שלהם (השיטה הקלה לעשות זאת, היא הורדת קבצים גדולים מאתרי הספקיות.).
ישנן סיבות רבות למהירות גלישה נמוכה. לפני הכל, צריך להבין שעוצמות המחשב הן לא הסיבה לגלישה איטית.
נכון לומר שגלישה בפס רחב מצריכה מחשב יציב, מעבד מהיר וזיכרון רחב. התקלה השכיחה ביותר היא זיכרון RAM מועט וזאת אפשר להוסיף בקלות ע"י טכנאי מחשבים בתל אביב אשר מתאם את סוג הזכרונות המתאימים ללוח האם הקיים.
איפוס דפדפן
כשפועלת תוכנת הדואר, תוכנת מסרים מיידים, כל מיני חלונות בדפדפן ותוכנה או שתיים בנוסף, אנו נצליח להבין כי שהגדלת הזיכרון מ-1024MB ל-2048MB תשפר את ביצועי הגלישה במחשב כי מדי פעם תקלות ביצועים מתקשרות לתקלות בחיבור.
ישנה פקודה פשוטה שצריך לעשות אחת לשבוע ולפעמים פותרת את הבעיות שזה למחוק הזיכרון המטמון בדפדפן.
בשביל לעשות זאת, נכנס לתפריט TOOLS לאפשרויות האינטרנט. ונלחץ על "איפוס דפדפן" וזה ימחק את כל הנשמר בזכרון המטמון ויפנה מקום לאתרים חדשים שאני מבקשים להכנס אליהם.
מערכת ההפעלה עושה תקלות עם התחברות לפס הרחב, ואם נוסיף תוכנות חדשות, הם רק יסבכו את המצב לחלוטין.
מודם חדש זה אומר שצריך דרייבר חדש, ולמען חיבור קבוע חייב להתקין תוכנת FIREWALL.
בד"כ ישנן כבר תוכנות ANTI VIRUS, תוכנות שיתוף קבצים שחלקן מסחריות ותקינות, אך גם ממקורות לא ידועים. תוסיפו לזה משחקים וסרטי וידאו פרוצים ומפוצחים ותבינו למה WINDOWS לעיתים אינה עומדת בעומס.
טכנאי מחשבים ניידים - התשובה היא לגבות, לאתחל, והתקנה מחודשת
אביזרים קולניים במיוחד, העלולים לגרום לשיבושים בגלישה מעצם נוכחותם באיזור: טלביזיה ישנה, רדיו ישן, מיקרוגל, מקררים ישנים, מנורות פלורוסנט, מזגנים, טלפון אלחוטי שאינו תקין וכו'.
- אתרים תקועים ותקלות בגלישה - מומלץ לקחת בחשבון שלעיתים דרישות הדפדפן משתנות כשנכנסים לאתר עוין (במיוחד באתרים "למבוגרים").
ניתן פשוט לאתחל את ברירת המחדל בחלונית אפשרויות אינטרנט. צריך לבצע זאת בכל אחד מהלשוניות - בעיות התחברות לשרתי דואר - בעיה זו ישנה אצל משתמשים דרך ספק אחד המנסים להגיע לדואר שנמצא אצל ספק שני.
פעם רובם של ספקי האינטרנט אינם בדקו מאיפה מגיעים המשתמשים לתיבות הדואר שלהם. בזמן האחרון, התחילו כמה ספקים לחסום אפשרות זו. הפיתרון: גלישה באתרי אינטרנט המאפשרים שליחתמיילים כגון: gmail, yahoo, walla, hotmail - הפסקת חשמל וקו מנותק - כאשר קו טלפון מתקלקל בגלל סיבה כלשהי, גם הADSL לא יעבוד, מפני שהוא נתמך על ידי קו הטלפון.
צריך לחייג למוקד 166 לזיהוי התקלה. במקרים של הפסקות חשמל, הקו ממשיך לעבוד. כאשר משתמשים באל-פסק ומשייכים לו את מודם הADSL, אפשר להמשיך בגלישה גם בעת הפסקות החשמל.
לגולשי הכבלים לא ניתנת אופציה זו, בשל קשיים בהזרמת המתח על התשתית. בעיות בכבלים לאחר תקופה בה חיבור האינטרנט לכבלים היה נחשב בעייתי, מדבר כיום על מצב חדיש.
הגולשים בשיטת חיבור זו נתקלים בפחות בעיות. על כל פנים, גם את התקלות שבהן הם פוגשים ניתן בדרך כלל לתקן לבד - המודם אינו עובד בחיבור לUSB - תקלה אשר נמצאת במיוחד במודמים של רשת מוטורולה, ומגיעה כתוצאה משימוש בדרייבר שאינו עדכני. לכן, נחבר אך ורק כבל רשת
- המודם לא מסונכרן, או טעות DHCP? התשובה, בשביל adsl, הינו צריכים לתת למודם לבצע שוב את הסינכרון. השיטה הטובה והקלה ביותר לפתרון הבעיה, זה ניתוק המודם.
- חיבורו בשנית והמתנה לסינכרון, ואז לחבר שוב למחשב. כדאי להביא בחשבון שזמן סינכרון של מודם הכבלים הוא איטי יותר מה ADSL ועלול לקחת דקה או שתיים.
- זיהוי כתובת ה IP החיצוני הזיהוי נעשה דרך פנייה לאתרים המודיעים ללקוחות מהו ה IP החיצוני שלהם.
משתמשי חברות הכבלים אינם צריכים את האתרים האלה, מכיוון שמחשב שלהם מקבל מהמודם כתובת איי.פי אמיתית וקבועה.
באפשרותם להכנס ליישום WIN IPCONFIG. - בעיות ADSL המשתמשים ב ADSL נפגשים עם לא מעט תקלות וצריכית תמיד להתלבט אל מי לגשת, לספק האינטרנט א ולחברת בזק שזה מתקין המודם (תשתית).
לפעמים מחייגים לכתובת שאינה נכונה, ולא מוצאים פיתרון. בחלקם הגדול של המקרים ניתן לפתור את התקלה לבד, בזריזות וביעילות.
טכנאי מחשבים בתל אביב - הצעדים המומלצים לאיתור ופיתרון זריז של בעיות ADSL
תקלות סינכרון, התקלה השכיחה ביותר, קשורה לתקלות סינכרון של המודם עם המרכזיה של בזק.
לעיתים, בזק אשמה, לעיתים זו אשמת המודם, ולעיתים אשמת הלקוח.
הפתרון לתקלה הוא פשוט מאוד:
- ניתוק המודם מהשקע
- ניתוק המודם מהמחשב
- חיבור המודם שוב לחשמל והמתנה לסינכרון. (נורת החיווי תידלק בצורה יציבה).
עכשיו מחברים שוב את המודם למחשב ומתקשרים שוב לספק. ברוב המקרים זה פותר חלק ניכר מהתקלות. וכאשר זה לא פותר, ממשיכים באיתור הבעיה.
זיהוי תקלות אחרות:
- אם סינכרון מחדש אינו פתר את התקלה, ואנו משתמשים בתוכנת FIREWALL, ננסה לנתקה כדי לראות אם התקלה נפתרה.
- אם כן, נבחן את הגדרות תוכנת הFIREWALL. אם לא, נבחן את תקינות החיבורים בעזרת יישום פעולות הפינג לכל מרכיביו
- ראשית, רצוי לרענן את הניתוב הפנימי בזיכרון. נקליד את הפקודה CMD, ונקיש enter
עכשיו ניתן לבצע פקודות ping. - אם אנו גולשים דרך כרטיסיית רשת או יציאת USB, נבדוק שכתובת ה IP המוגדרת עבורה הוא 10.200.1.1 וכתובת MASK היא 255.0.0.0.
כאשר אנו לא מחוברים בכרטיס רשת נדלג לשלב ג'. - נבצע PING לכרטיס הרשת (מתפריט התחל, משורת RUN של WINDOWS), לכתובת אתר כלשהו לדוגמא
ping www.homecomp.co.il
ונקיש על enter אם הגיעה תגובה של REPLY, יחד עם תוצאות של מדידת זמנים, ופרמטרים נוספים כמו TTL, זה אינדיקציה טובה שהכרטיס או המודם שלנו וההגדרות שלו תקינים.
הודעת request timed out, היא אינדיקציה לכך שקיימת בעיה חומרתית במחשב או במודם או בהגדרות הרשת. - כאשר הטסט הקודם עבר בשלום, עושים פינג למודם, למספר 10.0.0.138.
- כאשר לא הצלחנו לבצע ping למודם, ננסה להחליף את כבל הרשת או ה usb, או את כרטיס הרשת המחבר את המחשב למודם.
אם התקלה ממשיכה להופיע, כנראה שזוהי בעיה במודם וצריך לפנות לבזק או הוט כדי שישלחו טכנאי מטעמם.
אם עדיין אי אפשר להתחבר לאינטרנט עם המודם, ננסה להוריד את רכיבי הרשת ולבצע התקנה בשנית. - במידה שהמודם תקין, נתחבר לבזק ונבצע ping לשרת ה VPN של התשתית בכתובת 192.168.97.12 או 192.168.97.13
- אם הצלחנו לבצע ping גם הפעם, נתנתק מבזק ונתחבר לספק האינטרנט, ונבצע PING לשרת ה DNS שלו (את מספר ה DNS אפשרי לאתר באתר הספקית, או טלפונית ממרכז התמיכה שלו).
טכנאי מחשבים - כיצד מאתרים את מקור הבעיה?
אנחנו רק בחצי הדרך לפיתרון. כאשר התקלה היא בכרטיס הרשת במחשב שאינם מבזק או מספק האינטרנט, ניתן לגשת לספק ממנו הגיע או טכנאי מחשבים בתל אביב מוסמך.
כאשר התקלה היא בקו או בציוד בזק\הוט, ניתן לגשת למרכז התמיכה שלהם. כאשר החיבור והציוד טובים, ניגש לתמיכת ספק האינטרנט.
קיבלנו זמני ping גבוהים? זה מעיד על תקלה בטיב התקשורת, שאולי היא זו שאשמה בנתקים שלנו מהרשת או באיטיות שאנו חווים, או בהודעות שגיאה שלא מבינים.
זמן טוב ב PING לאתר ישראלי הוא בערך ה 10 מילי שנייה. היענות נורמטיבית מספק האינטרנט צריכה להיות בערך 30 מילי שנייה.
ערכים גבוהים משמעותית מהמוזכר, מעידים על תקלת תקשורת.
מה הלאה? זה לא נגמר.... תמיד כשמופיעות הודעות שגיאה, רצוי לוודא מה משמעותם בניסיון לפעול על פי ההסבר שלנו.
צרו קשר עם טכנאי מחשבים בהרצליה למספר 052-3994242 ותקבלו את כל הטיפים בשירות אדיב.
אך בינתיים, לפני שמחייגים לתמיכה, ישנם דברים שצריך לעשות ושיכולים לסייע.
- קודם כל, נבדוק את החיבור הפיזי של המודם לטלפון.
- לאחר מכן, נשתדל לנטרל כל טלפון שמחובר לאותו קו, ובמיוחד, נסיר מפצלים שמחוברים אל החיבור.
- כאשר זה לא עוזר, אפילו במצב של חוסר חיבור, נשתדל להוריד את המפצל ("פילטר") שדרכו מחובר המודם, ונחבר המודם היישר אל השקע.
- כאשר הצלחנו זאת אומרת שהמפצל פגום (נדיר אך יכול לקרות). במקרה זה יש לגשת לבזק ולבקש שיחליפו את המפצל המקולקל.
- אם לאחר כל ההסברים כאן כלום לא עזר, ועדיין אי אפשר להתחבר, התקלה כנראה נמצאת במודם.